Eerste hulp bij energie besparen

De gasprijs wordt duurder. Je wilt energie besparen. We moeten duurzamer leven. Wooncomfort is steeds belangrijker. Dat kun je allemaal wel willen oplossen, maar als je niet precies weet hoe... Dan vraag je om hulp! Plan een Duurzaam Wonen Spreekuur, een Keukentafelgesprek of een Duurzaam Wonen Advies bij het energieloket. Hier plan je je advies: www.brabantwoontslim.nl/oss

De spreekuren en het Keukentafelgesprek zijn beide gratis. Je spreekt met een vrijwilliger die getraind is om jou te helpen. Plan je een spreekuur of een Keukentafelgesprek in november? Dan maak je kans op een EHBEB-door. Én een om cadeau te geven. Kijk op www.ossschakeltdoor.nl.

Een Duurzaam Wonen Advies krijg je na een bezoek van een adviseur, die met jou je woonwensen doorneemt. Door een bijdrage van gemeente Oss krijgen de eerste 100 aanvragers uit de gemeente dit advies voor €50,- in plaats van €395,-.

Welke hulp past bij jou?
Bij Brabant Woont Slim, het energieloket van de gemeente, kun je terecht voor al je vragen over energiebesparing. Eerste hulp bij energie besparen start met jezelf afvragen welke hulp je nodig hebt. Heb je een gerichte vraag? Plan een spreekuur van een half uur. Online of op het gemeentehuis. Weet je nog niet waar je moet beginnen? Plan een keukentafelgesprek. Wil je een stappenplan om jouw wensen in jouw huis voor elkaar te krijgen? Plan een Duurzaam Wonen Advies.

Keukentafelgesprek
Wil je verduurzamen? Maar heb je nog geen idee welke vragen je moet stellen of waar je moet beginnen? Boek dan een gratis Keukentafelgesprek. Aan jouw eigen keukentafel neemt een vrijwilliger energiecoach jouw hele huis met je door. Waar zitten de plekken waar je snel bespaart? En wat zijn mogelijke investeringen die voor jouw van toepassing zijn? Je hoort het allemaal van een energiecoach aan je eigen keukentafel.

Duurzaam Wonen Spreekuur
Weet je al wel wàt je wil gaan doen om energie te besparen, maar nog niet hóe? Stel dan je vraag tijdens een Duurzaam Wonen Spreekuur. Bijvoorbeeld: Wil jij weten aan welke kosten je moet denken bij het isoleren van je huis? Of twijfel je over een zonneboiler? Zijn er subsidies of leningen die kunnen helpen? Maar ook als je wilt weten hoe je de energierekening moet lezen. Én wanneer je wilt weten hoe je het beste kan besparen, helpt de adviseur jou verder.

Iedere eerste donderdag van de maand is er een duurzaam wonen spreekuur op het gemeentehuis. Tussen 18.00 en 20.00 plan je een half uur om al jouw vragen stellen over je energieverbruik. Het online spreekuur is iedere dinsdag van 13.00 – 16.30 en iedere donderdag tussen 13.30 en 20.30. Gratis, zoals altijd.

Duurzaam Wonen Advies
Een adviseur loopt met jou door je huis. Bespreekt jouw duurzame wensen en stelt aan de hand daarvan een adviesrapport op. Dat rapport is helemaal afgestemd op jouw woning en jouw wensen. Je kunt het zien als het duurzame stappenplan voor jouw huis, nu en de toekomst. Het Slim Wonen Advies kost nu €50,- in plaats van €395,-. Gemeente Oss draagt namelijk hieraan bij en geeft je korting.

Energieloket
Brabant Woont Slim helpt inwoners van de gemeente op weg naar duurzamer, comfortabeler én voordeliger wonen. Dit is nodig om de klimaatdoelstellingen te behalen en de opwarming van de aarde te remmen. Iedere duurzame stap is er één. Omdat Brabant Woont Slim is opgericht door en vóór de gemeente zijn ze onafhankelijk. De adviseurs dragen altijd de beste oplossing voor jouw situatie aan. www.brabantwoontslim.nl/oss.

De gemeente Oss is een Global Goals Gemeente. Dit initiatief draagt bij aan de volgende doelen: